Boek: Me Before You van Jojo Moyes

Vroeger las ik heel veel, maar toen opeens heel lang bijna niet meer. Wat ik tegenwoordig wel veel doe vergeleken met vroeger is huilen. Misschien zit er een correlatie tussen die twee, maar ik denk het eigenlijk niet, want als ik iets graag doe is het lekker huilen om een boek. Of althans, liever dan om een dode opa/oma/goudvis; Het lege gevoel van al je emoties eruit gegooid te hebben, maar niet de pijn die je anders ervaart als je moet huilen.

Afgelopen lente ging ik naar Nieuw-Zeeland en las ik belachelijk veel boeken voor iemand die op reis is (24). Alhoewel, ook weer niet abnormaal veel gezien het feit dat ik op reis was met een jongen die graag vist. Ik hou niet bijzonder veel van vissen, dus besteedde ik mijn tijd aan het lezen van boeken. Ik besloot om ook als ik terug was te blijven lezen. Ik vond lezen minstens net zo leuk als vriendlief het vissen, dus dan kun je het best tellen als een volwaardige hobby. Toch?

Ik had het bovenstaande boek eigenlijk al afgeschreven om zijn voorkant (want: meisjesachtig) en cliché verhaal op de achterkant (ware het niet dat ik een e-reader heb en er helemaal niks op de achterkant staat), maar aangezien ik in de lange reis naar zeeland toch niks beters te doen had, begon ik met weinig tot geen positieve verwachtingen aan het boek. Man, wat had ik het mis. Ik was nog niet eens bij Rotterdam Centraal of de tranen liepen over mijn wangen. Dit was een boek wat ik niet neer kon leggen en de uren nadat ik het uit had door mijn hoofd spookte.

Ik kan over dit boek nog heel veel zeggen, maar dat doe ik niet. Ik heb vertrouwen in jullie Google-capaciteiten. Het enige wat ik nog wil zeggen: ga dit lezen.

Doei!

Geef een reactie

